نوشته شده توسط : مهرداد غلامی

شقاقل و خواص درمانی

شقاقل چیست،شقاقل+خواص،شقاقل مصری،شقاقل ویکی،شقاقل کوهی

چقدرخواص شقاقل این هویج وحشی را می شناسید؟بهتر است بدانید که در کتب فارسی با اسمهای « هویج وحشی » ، « هشفیفل » ، « اشقاقل » ، « هشقیقل » ، « ششقاقل » ، « گزربری » ، « ریشه گزربری »، « زردک ریگی » ، « شقاقل » نامیده شده است.

شقاقل،خواص شقاقل

لازم به ذکر است که شقاقل گیاهی است دو ساله شکل ظاهری ان شبیه گیاه هویج برگهای ان دارای بریدگی و در عین حال دندانه دار ، ساقه های ان گوشه دار است. بهتر است بدانید که ریشه ان که برای تهیه مربا مصرف میشود نسبتا ضخیم و ضخامت ان در حد یک انگشت ، پر گره و کمی شیرین است.البته  میوه ان در ابعاد یک نخود برنگ تیره و گلهای ان به صورت چتر مرکب در انتهای شاخه گل دهنده ظاهرمی شودد.

شقاقل،خواص شقاقل

بئنیست بدانید که ریشه گیاه شقاقل ازنظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی کمی گرم و تر می باشد و از نظر خواص عقیده دارند که باز کننده انسداد مجاری عروق ، مبهی و گرم کننده می باشد وبرای گرم کردن معده و کلیه و کبد تاثیر زیادی دارد.. اشتها را کم می کند. خواص دارویی ان تا ۴ سال باقی می ماند. خوب است بدانید که هرگاه برگ شقاقل را به سوپ فوق اضافه کنیم رفع کنندۀ انواع روماتیسم است.

شقاقل،خواص شقاقل

واقعیت این است که ریشه آن سنگین و دیرهضم می باشد ولی چنانچه با شکر و عسل به صورت مربا دربیاید ، هضم آن آسان شده و به راحتی خورده میشود.

شقاقل،خواص شقاقل

بهتر است بدانید که  از ریشه های گره دار آن در صنعت غذاسازی و دارویی استفاده می شود.

 شقاقل و خواص درمانی

مطالب مرتبط:

هویج

چغندر

شلغم



:: بازدید از این مطلب : 1084
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهرداد غلامی

عدس و خواص آن

عدس پلو،عدس به انگلیسی،خواص عدس،عدس پلو مجلسی،عدسی

با عدس بهترین و خوشمزه ترین آش ها را برای خانواده تهیه کنید. بدنیست بدانید که عدس گیاهی است یکساله که ارتفاع آن بیش از ۳۰ سانتیمتر نیست .البته برگهای آن دارای ۶ تا ۱۴ برگچه می باشد که در انتهای آن پیچک قرار دارد .جالب است بدانید که  گلهای عدس رنگ سفید و دارای رگه هایی به رنگ بنفش است . میوه آن غلاف کوچکی است و اغلب در هر غلاف ۱ تا ۳ عدس هست.

عدس،خواص عدس
درباره خواص درمانی انواع عدس:
بدنیست بدانید که عدس از نظر طب قدیم ایران معتدل و خشک است و مانند دیگر گیاهان پوست و دانه آن دارای اثرات متضاد یکدیگر می باشد . یعنی پوست عدس گرم و خود عدس قابض است . بعبارت دیگر پوست آن ملین و مغز آن ضد اسهال  می باشد. جالب است بدانید که عدس یک غذای کامل است و انرژی لازم را برای کارهای بدنی برای انسان تامین می نماید.بدنیست بدانید که عدس به علت داشتن آهن، برای رفع کم‌خونی و افزایش شیر مادران شیرده مفید و موثراست. بدنیست بدانید که برای درمان زخم های دهان و گلو و دیفتری عدس را پخته و آب آنرا غرغره کنید .

عدس،خواص عدس
بهتر است بدانید که عدس به شما انرژی برای سوزاندن می‌دهد در حالی که قندخون را تثبیت می‌کند. البته فیبر قابل جذب علاوه بر تأثیرات مفید روی سیستم گوارشی و قلب، به تنظیم مقدار قندخون نیز کمک می‌ نماید اگر شما مقاومت به انسولین، کاهش قندخون یا دیابت دارید، گیاهان بُنشنی مثل عدس برای تنظیم قند خون مؤثر هستند که انرژی پایداری را موجب می شود.لازم به ذکر است که آش عدس با روغن بادام برای دوران نقاهت بهترین غذا می باشد.

عدس،خواص عدس
مضرات عدس را بشناسید:جالب است بدانید که عدس نفاخ، دیرهضم و کاهش‌دهنده میل جنسی می باشد.لازم به ذکر است که افراط در خوردن عدس سبب غلیظ‌ شدن خون و کند شدن جریان آن در رگ‌ها می‌گردد.

عدس،خواص عدس

حبوبات را در وعده های غذایی خود فراموش نکنید.

عدس و خواص آن

دال عدس

لوبیا

لوبیا سفید

گندم

جو



:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهرداد غلامی

لوبیا سفید و خواص آن

لوبیا سفید خواص،لوبیا سفید کاشت،لوبیای سفید،خوراک لوبیا سفید،خواص لوبیا سفید

لوبیا سفید یکی از انواع لوبیاهاست همان طور که می دانید لوبیاها انواع متفاوتی دارند. جالب است بدانید که لوبیاسفید که به‌خاطر شکل و شمایلش به آن لوبیای فلفلی یا لوبیای کلیوی هم می‌گویند، بومی نواحی شمالی کشور هندمی باشد.در واقع این ‏لوبیا در بین آمریکایی‌ها طرفداران پرشماری دارد‎.‎

لوبیا سفید،خواص لوبیا سفید

خواص لوبیا سفید را بدانید  :‏

بهتر است بدانید که لوبیا سفید از نظر طب قدیم معتدل است.‏در واقع  لوبیاسفید با ناراحتی های قلبی عروقی مقابله می نماید.البته لوبیاسفید در پیشگیری از یبوست موثر است.‏خوب است بدانید که لوبیاسفید به روند نوسازی سلول ها کمک کننده است. در واقع لوبیاسفید کم خونی را رفع می کند.‏

لوبیا سفید،خواص لوبیا سفید
جالب است بدانید که لوبیا سفیدکاهش دهنده فشار خون است.لوبیا سفید از انواع حبوبات مفید و مغذی محسوب می شود و میزان بالای پروتئین و ‏چربی بسیار کم این ماده غذایی از جمله خواص برتر آن به شمار می رود. در واقع منیزیم موجود در لوبیا سفید، عامل پیشگیری‌کننده وقوع حملات قلبی، بهبود عملکرد سیستم گردش خون، افزایش ‏جذب کلسیم و رسیدن اکسیژن کافی به سلول‌ها به حساب می آید.

لوبیا سفید،خواص لوبیا سفید

ضررهای لوبیا سفید را بشناسید: ‏

قابل ذکر است که لوبیا سفید به علت داشتن پروتئین برای شخصی که مبتلا به بیماری نقرس بوده و اسید اوریک خونشان بالاست مناسب نیست. ‏ضمنا لوبیا به دلیل اینکه گاز زیادی در معده و روده تولید می‌کند باید به مقدار کم استفاده شود و همچنین با طریقه پخت مناسب آن ‏را قابل هضم باشدتااذیت نشوید.

لوبیا سفید،خواص لوبیا سفید

درباره لوبیا سفید و گروه خون بدانید :

بهتر است بدانید که مصرف لوبیا سفید برای دارندگان تمام گروه های خونی بدون مانع است. حبوبات منبع غذایی بسیار خوبی هستند.

لوبیا سفید و خواص آن

مطالب مرتبط:

دانه سویا

لوبیا

نخود

لوبیا سبز

جوانه ماش و خواص آن



:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهرداد غلامی

نخود و خواص آن

نخودپلو،نخودفرنگی،نخود به انگلیسی،نخودفرنگی به انگلیسی،نخود پلو با مرغ

بهتر است بدانید که نخود گیاهی است یکساله و از خانواده حبوبات که بلندی بوته آن به حدود 30 سانتیمتر می رسد . بدنیست بدانید که ساقه این گیاه پوشیده از تارهای غده ای است . در واقع برگهای آن مرکب از 13 تا 17 برگچه کوچک و دندانه دار می باشد . التبه گلهای آن سفید رنگ مایل به قرمز یا آبی بطورتک تک بر روی ساقه قرار درد . جالب است بدانید که میوه آن بصورت نیام و غلاف آن کوچک ،‌متورم و نوک تیز بطول 2 تا 3 سانتیمتر است که در آن یک دانه نخود به رنگ نخودی یا سیاه قرار گرفته است.در واقع نخود یکی از حبوبات مغذی و انرژی زا و پر مصرف در بین مردممی باشد.
نخود،خواص نخود

لازم به ذکر است که نخود همچنین دارای مقدار بسیار کمی ارسنیک ، اسید اگزالیک ، اسید استیک و اسید مالیک و املاح نادری نظیر بر ، لیتیوم و مس است . ضمنا دارای موادی مانند لسیتین ، گالاکتان ، ساکاروز ،‌دکستروز و سلولز در نخود وجود دارد. بدنیست بدانید که نخود به علت دارا بودن اسید های آمینه مختلف ،‌ ویتامین ها و مواد معدنی غذای بسیار خوبی است .

نخود،خواص نخود

خواص داروئی نخودرا بشناسید :

جالب است بدانید که نخود از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و با همه خواص بیشماری که دارد نفاخ و دیر هضم می باشد و نباید در خوردن آن افراط کرد.در واقع نخود کمی ملین است و همچنین نخود اثر ادرار آور و قاعده آور دارد.بدنیست بدانید که نخود کرم کش است.

نخود،خواص نخود
قابل ذکر است که روغن نخود را بر روی دندانی که درد می کند بمالید درد را برطرف خواهد کرد جالب است بدایند که روغن نخود را اگر به زیرشکم بمالید برای تقویت نیروی جنسی موثرو مفید است. در واقع افراد گرم مزاج باید نخود را با سکنجبین بخورند مانع نفخ شکم آنها است.

 

نخود،خواص نخود
به یاد داشته باشید نخود را می توان بصورت گرد دارورید و روی رخم های چرکین بگذارید آنها را باز کرده و الیتام می دهد. قابل ذکر است که یکی از غذاهای مغذی که سرشار از پروتیئن های گیاهی ، ویتامین ها و مواد معدنی است هموس می باشد که در کشورهای عربی جزو غذاهای اصلی آنهاست .گیاه خواران هموس را جانشین گوشت می کنند این غذا از نخود پخته و کره کنجد که تاهینی نامیده می شود تهیه می شود.

نخود و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا

لوبیاسبز

دانه سویا



:: بازدید از این مطلب : 935
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()